Trage umerii și suge burta pentru o postură corectă care te poate scăpa de durerile de spate. Exerciții simple pentru relaxarea mușchilor spatelui

De foarte multe ori durerile de spate sunt provocate de o postură incorectă. Mai ales cei care petrec mai multe ore la birou, în fața calculatorului riscă să își deformeze coloana și să sufere de dureri de spate. Neplăcerile pot fi însă depășite dacă în fiecare zi acordăm timp unor mișcări simple care pot să ne confere o postură corectă.

Exerciții simple pentru spate

Dacă vă treziți înțepeniți dimineața trebuie să fiți foarte atenți la mișcările bruște, care nu sunt recomandate. În acest caz este recomandat un exercițiu foarte simplu care presupune să trageți umerii spre spate încordând mușchii stomacului. În felul acesta corectezi poziția coloanei și te poți dezmorți. Și seara poți să recurgi la un exercițiu care te poate ajuta, pentru a evita durerile de spate este recomandat să petreci zilnic câteva minute pe podea, fără perne sau pături pentru a relaxa cât mai mult musculatura spatelui.

Dacă petreceți mult timp la birou sau în mașină pe scaunul șoferului trebuie să recurgeți la metode simple pentru a preveni deformările coloanei provocate de o postură greșită.

La volan este esențial să fixați corect poziţia scaunului: spătarul uşor înclinat spre spate astfel încât capul să fie aliniat cu trunchiul şi bazinul. De asemenea, tetiera trebuie poziţionată în aşa fel încât să nu împingă capul în faţă. Pentru a evita pe cât posibil trepidațiile mașinii care se simt în zona lombară se poate utiliza o pernuță. La birou este bine să nu te sprijini cu spatele de birou ci să te înclini puțin în față. Și în cazul unui drum lung și în cazul în care petreci multe ore pe scaun la serviciu este bine să te ridici din două în două ore și să îți dezmorțești mușchii și să îndrepți coloana.

 Întinderile relaxează mușchii care susțin coloana 

În momentele de pauză puteți să faceți câteva exerciții de întindere care în timp vă vor aduce beneficii. Cel mai simplu dintre acestea presupune să întinzi brațele în față, să unești degetele și să împingi palmele înainte.Același exercițiu trebuie repetat cu palmele deasupra capului.

Rezultate bune are și exercițiul care presupune să te așezi pe podea cu mâinile pe lângă corp, cu palmele pe podea. Din această poziție trebuie să îndoi genunchii și să-i apleci spre dreapta, umărul stâng trebuie să rămână însă pe podea, la fel se procedează și în partea cealaltă. Mișcările trebuie să fie lente și trebuie să încercați să mențineți poziția cât mai mult posibil.

Dacă durerile de spate sunt cauzate de afecțiuni grave cum este de exemplu hernia de disc este recomandat să vă adresați medicului sau unui specialist în recuperare medicală înainte de a încerca exerciții pentru mușchii spatelui.

Publicat de

Fără comentarii.

Răspunde

Mesaj