Infocons: Mănânci de post? Alege bine! 75% din produsele tip lapte de soia au concentraţie scăzută în proteine

Un studiu realizat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – InfoCons, pe etichetele produselor tip lapte soia ce se regăsesc pe piaţa din România a arătat că majoritatea produselor de acest tip au conţinut scăzut de proteine.

În cadrul studiului au fost analizate 8 de produse tip lapte soia, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim de către reprezentaţii InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul ţării.

Ca urmare a realizării acestui studiu a reieşit faptul că, în ceea ce priveşte concentraţia de boabe de soia la un litru de apă, 37.5 % din produsele analizate au un conţinut scăzut de boabe de soia, respectiv: 3%, 5% sau 6%.

Procentul scăzut de boabe/seminţe de soia din produsul finit justifică o compensaţie mare de apă, ulei, alge marine, sare şi o concentraţie scăzuta de proteine.

37.5% din produsele de lapte de soia prezintă cantităţi de zaharuri, cu o concentraţie de 5 sau 8 procente la 100 gr.

Din punct de vedere al cantităţii de sare/ 100 g de produs, aceasta se situează între 0.05 g şi 0.4 g.

Toate produsele comunică pe eticheta valorile energetice /100g, acestea situându-se între 19 kcal şi 78 kcal, în condiţiile în care valoarea ideală este de 141 kcal/100g.

Deşi ar trebui să nu conţină deloc carbohidraţi, 25% din produsele supuse testului prezintă procente ridicate de 5, respectiv 8 la 100 gr. de carbohidraţi. De asemenea, 25% din produsele prezentate conţin grăsimi peste limita acceptată, de 18gr/100 gr.

Produsele tip lapte de soia care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producător urmatoarele companii: S.A. Delhaize Group N.V / SC Mega Image SRL; Mona Naturprodukte GmbH / S.C Lidl Discount SRL; S.C. SANO VITA S.R.L; S.C Delaco Distribution SA; Bio Slym S.R.L; DANONE PDPA srl; Alpro C.V.A; Inedit S.R.L

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons în cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză.

sursa: Infocons

Publicat de

Fără comentarii.

Răspunde

Mesaj